נקי כאן, אפילו שעכשיו שיא הקיץ

משלטים ושומרים על חוף קצאא - עדי לרדו - יוזמת הפרויקט

גם בקיץ זה, במהלכו פוקדים את העיר אילת וחופיה עשרות אלפי נופשים, שומרת אילת על הדירוג הגבוה במדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. במדד חודש יולי 2017 נמצאו חופי אילת נקיים מאוד. לצד פעולות הניקיון, הפיקוח והאכיפה, מעודדת העירייה את ציבור הרוחצים באמצעות המצילים לאסוף בדלי סיגריות מהחוף, מחלקת מאפרות מקרטון ושקיות לאיסוף אשפה ומבצעת הסברה בחופים.

משך שנים שומרת העירייה על חופי אילת נקיים גם בתקופות שיא זאת בזכות ניקיון, פיקוח, אכיפה והסברה, לרבות תגבור אשפתונים לאורך החופים כולל מיכלים למיחזור ואפילו מיכלים לפינוי גחלים, חלוקת שקיות אשפה במתחמי אוהלים, הצבת מאפרות וחלוקת קונוסים מקרטון כמאפרות ועוד. את הפעולות מבצעים צוותי היחידה לאיכות הסביבה, אגף שפ"ע ותחזוקה במינהל שירות לתושב בעירייה וסיירת התיירות. בחופים הלא מוכרזים, ביניהם חוף קצא"א שהועבר לרשות העירייה ונפתח הקיץ לציבור הרחב, פועלת העירייה לנקות את החופים באמצעות לחץ מים (זרנוק) ומפוח אוויר בשל מאפייני החופים הכוללים חלוקים ואבנים. האיסוף מתבצע רובו ככולו באופן ידני.

עוד בחוף קצא"א, לצד שלטים המורים על איסור לינה והקמת אוהלים, איסור על הבערת אש ומנגלים, איסור על כניסה עם כלים ממונעים, איסור על הקמת רעש במקום ואיסור מוחלט על דיג הוצבו לאחרונה, 20 שלטים צבעוניים שעוצבו על ידי תושבי אילת מתנדבים. את היוזמה הובילה עדי לרדו, תושבת אילת שרתמה ביחד איתה קבוצה של כ – 30 מתנדבים, ביניהם עובדי רט"ג, ריף הדולפינים, החוף של מוש, שומרי המפרץ ועוד. ביחד עיצבו החברים שלטי עץ צבעוניים במטרה שימשכו את תשומת הלב של הרוחצים ויגבירו את המודעות. בהמשך יעצבו גם פחים צבעוניים ויבצעו הסברה בחוף. "העולם לא יושמד מאלה שעושים רע. הוא יושמד מאלה שמסתכלים מהצד ולא עושים דבר" אמרה עדי והודתה לעיריית אילת על האפשרות להירתם ולעשות למען חופי הים.

תגובות

להשאיר תגובה