חדש וכיפי – מתקני ספורט בגני הילדים

התחדשו 15 גני ילדים בהם פועלת תכנית "ילדים מובילים בריאות" שמוביל אגף החינוך בעירייה, במתקני ספורט בתוך הגן. לצד ארוחות בוקר בריאות, עידוד לשתיית מים, פעילות סביב בריאות בהובלת מנחה מקצועית וסדנאות להורים, יוכלו ילדי הגן לבצע גם פעילות ספורטיבית בגן במגוון מתקני ספורט, ביניהם: ספת משקולות לכפיפות בטן, מכשיר חתירה בישיבה, מכשיר סקי טריינר ומכשיר סטפר.

 

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, הפועל נמרצות לקידום אורח חיים פעיל ובריא באילת, ביקר הבוקר (ב') בשני גני ילדים המשתתפים בתכנית. במפגש עם ילדי גן "צאלים" ו"כרמלה" שוחח ראש העירייה עם הילדים על אורח חיים בריא, ביצע איתם התעמלות גופנית וחידש איתם את השיח לגבי איסוף צואת כלבים ושמירה על הניקיון, שיח אותו הוא מקיים עם כל ילדי הגנים.

"ילדים מובילים בריאות" היא תכנית פיילוט, שמפעיל אגף החינוך כחלק מתכנית "אילת, ים של בריאות" ובליווי עדי בכור – מנחה מקצועית. התכנית כוללת עידוד לשתיית מים, תזונה נכונה, פינות בריאות, פעילות גופנית וסדנאות להורים, ומטרתה לעצב בקרב הילדים, התנהגות מקדמת בריאות תוך יצירת סביבה פיזית וחברתית תומכת באמצעות רתימת קהילת הגן כולה. "אנו מאמינים בכוחם של הילדים להיות סוכני שינוי ופועלים לכך שבכל בית בעיר יהיה נאמן בריאות אחד לפחות שיסייע לנו להיות קהילה בריאה" ציינה עדי בכור, מנחת התכנית.

 

כאמור בתכנית משתתפים כ – 450 תלמידים ב – 15 גנים, אשר התחדשו לאחרונה, במתקני ספורט מותאמים. מכשירי הספורט פועלים לחיזוק וגמישות הגוף ומצטרפים לציוד הספורט בו צוידו הגנים המיישמים את התכנית. מטרת התכנית היא להטמיע ערכי בריאות והקניית הרגלים נכונים כבר בגיל הגן, ולהפכם לדפוסי התנהגות קבועים ליצירת אורח חיים בריא. "מתקני הספורט מסייעים לנו לקדם הלכה למעשה את הערכים של אורח חיים בריא" אמרה מירי קופיטו – מנהלת אגף החינוך בעירייה ובישרה, כי בשנת הלימודים הבאה תורחב התכנית ל – 15 גני ילדים נוספים.

 

בימים אלה של סיום שנת הלימודים יסייר ראש העירייה בכל הגנים הפועלים בתכנית, ייפגש עם תלמידי הגנים וייחלק מדליות ותעודות בוגר תכנית "ילדים מובילים בריאות".

תגובות

להשאיר תגובה