בדרך לצה"ל : תיק אווי

מאות תלמידי כיתות י"ב המסיימים בימים אלה את לימודיהם, יקבלו כמידי שנה, שי מראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, תרמיל מפואר, שישמש אותם עם גיוסם לצה"ל. בהזדמנות זו, נחשפים הצעירים למרכז החדש שנבנה עבורם בפארק המרכזי ואשר ישמש אותם במהלך שירותם ועם שחרורם.

בשנים קודמות חולקו התרמילים במסגרת בתי הספר, כחלק מאירועי סוף שנה. השנה, לאחר חנוכת מרכז הצעירים החדש בפארק המרכזי, הוזמנו כל השמיניסטים להגיע אל מרכז הצעירים לקבל את המתנה, להתפנק עם עוד צ'ופרים וכמובן להכיר את צוות המרכז. "חשוב לנו ליצור היכרות ושהצעירים ידעו על מרכז הצעירים, מכיוון שאנו אלה שנלווה אותם משלב זה – אל הגיוס, השירות הצבאי וכמובן השחרור" אמרה עו"ד שרון מיר – מנהלת מרכז הצעירים והזמינה את הצעירים ליהנות משירותי המרכז. במהלך חמש שנות פעילות המרכז, מאז הוקם בעידוד ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, נהנו אלפי צעירים מגיל 18 עד 35, ממגוון השירותים ומעתה יזכו לקבל את כל השירותים בבית אחד. 2,000 צעירים קיבלו ייעוץ והכוון לאקדמיה ולמלגות. 1,800 חיילים השתתפו ב-11 סדנאות לקראת שחרור מצה"ל ו-3 סדנאות למתנדבי שירות לאומי. 1,700 צעירים קיבלו ייעוץ והכוון לתעסוקה וקריירה. 80 סטודנטים השתתפו בתכנית התמחות מאקדמיה לתעסוקה. 1,300 בקשות למלגה ו 1,100 מלגאים של "קרן אילת" ועשרות אלפי שעות התנדבות בקהילה. עשרות אירועי תרבות ותוכן לאלפי משתתפים – כנס Y לצעירים, סרטים בפארק, מסיבות יין, אירועים לסטודנטים, הרצאות בנושאי חברה, כלכלה והשראה, אירועי קהילה, הצגות תיאטרון, ערבי סטנד-אפ, הופעות מוסיקה ועוד.

ראש העירייה הגיע כאמור גם הוא למרכז הצעירים לפגוש את המתגייסים ולתת להם את ברכת הדרך. "גיוס איכותי לצה"ל הינו אחד היעדים המרכזיים שהצבנו במשימות החינוכיות והערכיות שלנו וניתן לראות שמשנה לשנה אנו משפרים את נתוני הגיוס האיכותי ומשיגים את רוב היעדים, כל זאת על מנת לסלול עבורכם את הדרך להצלחה" אמר ראש העירייה לצעירים והוסיף: "כולנו תקווה לראות את כל בני ובנות אילת – דור העתיד שלנו, שבים הביתה בשלום, רוכשים השכלה גבוהה כאן בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון או בכל אחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה בעיר, ומקימים את ביתכם לצד משפחותיכם. צוות אגף הצעירים בעירייה, יעמוד לרשותכם מיום גיוסכם לצה"ל, וימשיך ללוות אתכם גם לאחריו בתחומי הלימודים והתעסוקה, הן בהכשרות, הן בייעוץ והן בהכוונה".

תגובות

להשאיר תגובה