מתחברים לכנסת

יו"ר הכנסת – יולי אדלשטיין הגיע לביקור באילת, וביחד עם ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי ביקרו בגן תמר ובבית ספר "מצפה ים", שם צפו והשתתפו בפעילות החינוכית

הביקור נפתח בגן תמר, בו למדו הילדים בשבועיים האחרונים על כנסת ישראל בהובלת הגננת שירי בגלר, המשמשת מדריכת כנסת בכל גני הילדים. במסגרת הלימודים, למדו הילדים על מבנה כנסת ישראל, דמוקרטיה, חוקים, מליאה ועוד. במעמד יו״ר הכנסת דימו ילדי הגן מליאת כנסת, כאשר אחד הילדים שימש כיו״ר הכנסת וילדי הגן, היו לחברי כנסת. הסוגיה עליה הצביעו הילדים היתה בעד או נגד מקומות ישיבה קבועים בגן. לאחר שהשמיעו הילדים טיעונים בעד ונגד, התבצעה ההצבעה. 20 היו נגד ביניהם היו״ר ו – 11 בעד, ביניהם ראש העירייה. היו״ר הסביר לילדים, כי במצב כזה, ההחלטה למעשה, לא עברה ומכאן שלא יהיו מקומות קבועים בגן. בסיום המליאה, שרו הילדים ביחד עם היו״ר את שירת התקווה.

מגן תמר המשיך הביקור לבית ספר ״מצפה ים״ בניהולה של אפרת ששון, בית הספר היסודי היחיד באילת בו נלמד מקצוע האזרחות. את היו״ר קיבלו תלמידי השכבה הצעירה בבית הספר בשירה ודגלים. מקהלת בית הספר קיבלה את פניו בשיר הללויה אותו שרו בעברית, אנגלית, ספרדית, רוסית וצרפתית בליווי רותם סרי. במפגש עם תלמידי מועצת התלמידים בבית הספר, דימו גם כאן את מליאת הכנסת, במסגרתה הצביעו התלמידים בעד ונגד ביטול מסגרות לימוד נפרדות לתלמידי החינוך המיוחד. 25 הצביעו בעד, ביניהם היו״ר, 5 הצביעו נגד, ביניהם ראש העיר ו -1 נמנע. בין הטיעונים שהעלו התלמידים שהצביעו בעד, נשענו על העובדה שבבית הספר משולבים ילדים עם צרכים מיוחדים המתקבלים באהבה.

ראש העירייה הסביר, כי על אף שהוא בעד שילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים בכיתות רגילות תוך עידוד קבלת האחר בכל דרך ותחת האמירה השנתית ״אחר אתה חבר״, יש צורך לספק לילדים את התנאים המרביים והטובים עבורם, כפי שמתוכננים בבית הספר החדש שנבנה לטובת החינוך המיוחד. בתום הביקור הפורה, במהלכו נפעם יו"ר הכנסת מהידע הנרחב שהפגינו גם ילדי הגן וגם תלמידי בית הספר, הגישו תלמידי בית ספר "מצפה ים" ליו"ר, אוגדן הצעות חוק מהעיניים שלהם.

ממרכז המבקרים של הכנסת נמסר, כי: "בין כותלי הכנסת, אנו מתרגשים מדי יום ביומו לראות את עשרות הקבוצות המגיעות לביקור בכנסת. מילדי גן ועד אחרון המבוגרים, מחינוך מיוחד ועד משלחות רמות דרג, סטודנטים, חיילים, משפחות ותיירים. אנו מארחים 160,000 מבקרים במגוון סיורים בכנסת, ואכן אין ספק, כי חווית ההגעה לירושלים ולכנסת היא מיוחדת ומשמעותית. יחד עם זאת, ישנם רבים בקרב הציבור בארץ אשר אינם מגיעים לביקור בכנסת, אם בשל מרחק גיאוגרפי ואם בשל מגבלות פיזיות, ועל-כך תוכנית זו נותנת מענה.

הפעילות מגיעה לרחבי הארץ בשנתיים האחרונות ומופעלת בגנים ובתי ספר, במתנ"סים, בבתי חולים ובפנימיות – בקרב קהל צעיר ומבוגרים. צוותי ההדרכה של מרכז המבקרים של הכנסת נוסעים מצפונה של המדינה ועד הנקודה הכי דרומית בה, ומפעילים מגוון תחנות הפעלה והתנסויות חווייתיות לצד מפגשים עם נבחרי הציבור, אשר משמיעים את דברם ומשתפים את הנוכחים במהות תפקידם ועשייתם בכנסת. בתכנית מוצעות פעילויות מגוונות, המביאות לידי ביטוי את הכנסת הן בהיבטיה האדריכלים והאמנותיים והן את העבודה הפרלמנטארית המתרחשת בה כפי שהיא באה לידי ביטוי בפיקוח, חקיקה ובייצוג – במליאת הכנסת, בעבודת הוועדות, ועוד. פעילויות אלו מאפשרות למשתתפים להתוודע לתחומים אלו באופן ישיר, באמצעות התנסות ומשחק.

תגובות

להשאיר תגובה