בית ספר חב"ד הוסמך כבית ספר הדתי הירוק הראשון באילת

לצד שורה של מוסדות ירוקים בעיר, עיצוב מרחבי למידה סביבתיים ומגוון תכניות לחינוך סביבתי, הוסמך בית ספר חב"ד בניהולה של הרבנית לאה אייזנבך, כבית ספר ירוק והוא בית הספר הדתי הירוק הראשון בעיר והשני במחוז דרום

חב"ד בית הספר הראשון באילת

בשנים האחרונות מוביל בית ספר חב"ד, מהפכה משמעותית בבית הספר הכוללת: תכנית לימודים ייחודית ללמידה מדעית עיונית כולל סיורים לימודים לאימוץ אתרים ועוד, ניהול ושימוש מושכל במשאבים תוך שינוי ההתנהגות הבית ספרית והקמת מרחבי למידה סביבתית הנותנים ביטוי לעשייה המגוונת שמוביל בית הספר וביניהם: הקמת גינה לימודית שהולכת ומתרחבת, הקמת חדר אומנות מיוחד שמעצב את מרחבי הלמידה.

כמו כן הקים בית הספר מועצה ירוקה לבנים ולבנות שאחראים על אירועים חברתיים סביבתיים, הפסקות פעילות ברוח הקיימות, ארגון ימי שוק קח תן ועוד. למהלך זה התחברו גם הורי בית הספר שנרתמו לנושא. צוות בית הספר השתלם במשך שלוש שנים בהשתלמות מרוכזת כולל ליווי פרטני לכל המחנכים להטמעת הנושא וכיום לאחר תהליך שנמשך שלוש שנים, ניתן לסמן בגאווה את ההגעה ליעד ולהסמכתו כבית ספר הדתי הראשון הירוק בעיר.

 

מנהלת בית הספר הוסיפה בגאווה, כי בבית הספר רתמו לטובת הפרויקט גם את דברי חז"ל על חשיבות הקיימות ושמירה על ערכי הטבע ובמסגרת הפרויקט הוסיפו ללמידה, מקורות דתיים כמו דברי דוד המלך בתהילים: "השמים שמים להשם והארץ נתן לבני אדם" או את דברי שלמה המלך בקהלת "בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את אדם הראשון, נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן, ואמר לו: ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן, וכל מה שבראתי, בשבילך בראתי, תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת אין מי שיתקן אחריך". וכן ציטוטים נוספים ואמרות של רבנים ואדמו"רים שלימדו את תלמידיהם להתייחס לטבע כדבר מקודש. האדמו"ר מרוזין היה אומר, כי "מי שמשחית אפי' גפרור לשווא אינו שווה את הגפרור".

האדמו"ר רבי שניאור זלמן המכונה בעל התניא כאשר גמר להשתמש בקופסה אחסון שלו לימד את חסידיו, שאין לזרקה או לשבור אותה אלא פירק אותה לגורמים ומכל חלק השתמש ליעוד מסוים. ועל כולנה הציווי בתורה "לא תשחית" שמהווה אבן יסוד לשמירה על כל חלקיק בריאה שעליו להישמר ואסור להשחיתו לשווא.

תהליך ההסמכה של בתי הספר הירוקים באילת הוגדר כאחד מחמשת היעדים שמוביל מינהל שח"ק בעירייה. "הטמעת הקיימות מחייבת אותנו להמשיך ולקדם, לתמוך ולעודד את כלל בתי הספר היסודיים והתיכוניים וגני הילדים בעיר לקראת יישום תכנית לימודים סביבתית" ציינה רונה שפירא – מנהלת מחלקת חינוך ועיצוב סביבתי בעירייה. כחלק מתפיסה זו ממשיכה המחלקה לחינוך ועיצוב סביבתי בשיתוף מרכז פסג"ה להצעיד את בתי הספר לאימוץ תכנית לימודים מקיימת.

 

בית ספר חב"ד מצטרף לרשימת בתי הספר שהוסמכו כבתי ספר ירוקים, ביניהם: תיכון "רבין" כתיכון הירוק הראשון בעיר, בית ספר "עציון גבר" כבית ספר "ירוק מתמיד", בית ספר תל"י הרי אילת, בית ספר "מצפה ים", תשעה גני ילדים: "צבר", "שני", "תמר", "מגן", "מערב", "ימית", "שקמה", "אדום", "עופרים" ומתנ"ס ירוק אחד: מתנ"ס קולייר. כמו בכל המוסדות הירוקים, ליוותה את התהליך מראשיתו, רונה שפירא, מנהלת מחלקת חינוך ועיצוב סביבתי ביחידה האזורית לאיכות הסביבה.

 

 

תגובות

להשאיר תגובה