ועדת הפנים אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שדה דב שיאפשר המשך הפעלתו עד 2019

יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם: אין סימטריה בין בית המשפט לכנסת. תפקיד הכנסת לחוקק ובית המשפט אמור לפסוק לפי החוקים האלה. לא הפוך. אם הכנסת חושבת שצריך לשנות את החוק, תפקידה לשנות.

הצעת החוק תאפשר את המשך פעילות של שדה התעופה האזרחי עד ינואר 2019, מועד הפסקת פעילות שדה התעופה הצבאי. לשם כך יוקם מסוף נוסעים זמני. בעלי הזכות במקרקעין בהם החוק מקנה זכויות למדינה יקבלו פיצויים על פי פקודת הקרקעות.
ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "הסכם עם בעלי הזכות במקרקעין נחתם. יש להם טענות חוזיות. זה לא קשור להצעת החוק".
ח"כ איציק שמולי: "עשינו כל מאמץ לעכב את החקיקה, בתקווה שתהיה הסכמה. בלו"ז שנותר אנחנו חייבים להשאיר את השדה פתוח. הממשלה מערימה עלינו קשיים. ממש ויה דולורוזה".
ח"כ בצלאל סמוטריץ: "הבעלים לוקחים את הדבר הקטן הזה, שלא נוגע בפרומיל, בחצי ציפורן, מהמתחם כולו. הם רוצים להעביר פיל דרך קוף מחט. נחתם הסכם בינם למדינה. הם משתמשים באנשי אילת. כולנו בני ערובה שלהם כדי לשפר עמדות. יש חובת קיום הסכמים בתום לב שזה אומר לדאוג גם לאינטרסים של הצד השני. אני כמדינה הייתי טוען להפרת הסכם מצדם ודורש מהם פיצוי".
ח"כ חיים ילין: "יש פה כשל. ראש רשות יכול להפקיע קרקעות לצרכי ציבור. המחיר ידוע. יש מחירון".
עו"ד משה ליפקא, בעלי הקרקעות: "אנחנו אמרנו שמוכנים שימשיכו לטוס עד 2019. אבל דורשים מאתנו 100% היטל השבחה. יש לנו ניסיון מר עם הבטחות המדינה. הוצע תאריך להפסקת טיסות ופינוי. אנו בתהליך תכנון. יש ועדת היגוי משותפת. פתאום התעורר ראש עירית תל אביב ורוצה להוריד את כל התוכנית. המדינה דרשה שנתנגד. אנחנו מבקשים שאם התוכנית תתקדם שנוכל להגיש תוכנית. יש לנו הסכם מוכן ששלחנו. תקראו לשר האוצר, תוך חצי שעה יהיה הסכם חתום".
מיכאל שפטלר, בעלי הקרקעות: "בית משפט עליון דן לפני שנה בכל הטענות של ארקיע ואילת. אני מזמין את הח"כים לפני ההצבעה לקרוא את ההחלטה. בית משפט אינו מושפע מאינטרסים פופוליסטיים. ח"כים לא אוהבים כשבית משפט מתערב בהחלטות שלהם, אבל כשבית משפט מחליט אתם מחליטים שזה לא רלוונטי".
יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם: "אנו מכירים את כל הטיעונים. אין סימטריה בין בית המשפט לכנסת. תפקיד הכנסת לחוקק ובית המשפט אמור לפסוק לפי החוקים האלה. לא הפוך. אם הכנסת חושבת שצריך לשנות את החוק, תפקידה לשנות".
עדיאל שומרון, מנהל רמ"י: "מי שחתם על ההסכם עם בעלי הקרקע זה רמ"י, כחלק מהרשות המבצעת. היא רוצה שהטיסות יפסיקו באפריל 2017. הכנסת סוברנית לחוקק ואנו ננהג בהתאם. ניסינו להגיע להבנות עם הבעלים. הגשנו הצעה מאד נדיבה".
ארז קמיניץ: "הממשלה מפצירה בכנסת לחוקק מתווה שיאפשר מימוש הבנייה החל מ-2019. הנוסח הזה מאפשר זאת. בניגוד לנאמר על ידי באי כוח הבעלים, הסכם בין המדינה לנאמנים חתום. לא מבין את הטענות של היפוך היוצרות כאילו הזכויות של צד אחד".

תגובות

להשאיר תגובה