גם באילת יש אופרה

לראשונה השנה לצד שפע פעילויות תרבות, זכתה העיר אילת להשתתף ב"אופרה בקהילה" כחלק מפרויקט "נותנים במה" של משרד התרבות והספורט

אופרה בקהילה

על הבמה עלו יחדיו 230 תושבי אילת ביחד עם סולני האופרה הישראלית והציגו את האופרה "חליל הקסם" מאת מוצרט. באופרה שהוצגה בשני מופעים בימים ראשון ושני האחרונים, צפו כ – 1,500 תושבים שמילאו את תיאטראות אילת מפה לפה, ביניהם מאות הורים ובני משפחה שהתרגשו לראות את ילדיהם על הבמה לצד סולני אופרה מובילים. ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי: "זו היתה חוויה מוסיקלית משובחת וייחודית עם המון גאווה מקומית".

 משך שלושה חודשים ביצעו 230 תושבי אילת בגילאי 7 עד 70, חזרות בהנחיית האופרה הישראלית ובליווי מתנ"ס בית רובין בניהולה של מיכל עוזיאל. על הבמה עלו כישרונות מופלאים מקרב מגמת המוסיקה והמחול של בית ספר התיכון ע"ש "בגין", בית הספר למחול מתנ"ס קולייר, מרכז המוסיקה אילת, מקהלת בית ספר היסודי "אופיר", מקהלת "צלילי המדבר", להקת "רונדו", ריקודים סלונים וריקודי בטן של מתנ"ס בית רובין ועוד.

פרויקט אופרה בקהילה בשיתוף משרד התרבות והרשויות המקומיות פועל כבר למעלה מעשור. במסגרת פעילות ייחודית זו מצטרף צוות מקצועי של האופרה הישראלית ובכלל זה במאים, מנהלים מוסיקליים, סולנים, נגנים, מעצבים ועוד אל הקהילה ויחד עם הכישרונות המקומיים מעלים הפקה אופראית בימתית מלאה שבמרכזה הקהילה. הצוות עובד עם הכוחות האומנותיים של הקהילה תקופה ממושכת של שלושה חודשים, ששיאה במופע חגיגי אליו מוזמנת הקהילה לצפות בהפקה כולה על טהרת חברי הקהילה.

 באופרה הישראלית ציינו, כי אילת היא עיר החופש, ההנאה והפנטזיה ולכן החיבור לאופרה הוא רק טבעי. יותר מזה, בעיר קיים מגוון אנושי ואתני מיוחד במינו שבא לידי ביטוי בהיצע אמנותי נדיר: להקת ריקודי בטן, מקהלות, ריקודים סלוניים, תזמורת ביג בנד עם משתתפים בכל הגילאים ועוד הפתעות. שיתוף הפעולה באילת הניב הפקה עשירה וצבעונית במיוחד.

 

תגובות

להשאיר תגובה