תקפצו על זה : איך לשמור על כושר באמצעות דלגית

זה לא רק לילדים, גם אתם מוזמנים לקפוץ כי זה ישתלם. קבלו טיפים ועצות כיצד לשמור על כושר באמצעות קפיצה בחבל באדיבות סמנתה קלייטון מנהלת ראשית לחינוך גופני ב'הרבלייף'.

הרבלייף קפיצה על דילגית צילום_ יחצ חול

אם תבחרו בפעילות שאתם נהנים ממנה, תגלו שהרבה יותר קל לבצע אותה באופן קבוע. נסו להיזכר ממה נהניתם כילדים – מחניים, תופסת, קלאס וקפיצה בחבל, כולן פעילויות ספורטיביות שניתן לבצע גם היום. נכון, יהיה אולי קצת קשה למצוא חברים לקלאס או לתופסת, אבל לקפוץ בחבל אתם יכולים גם לבד.
למה זה כדאי?
לקפיצה בחבל יש יתרונות רבים. בראש ובראשונה מדובר בפעילות אירובית, שלה השפעה חיובית על שיפור הבריאות באופן כללי. היא מערבת את כל שרירי הגוף, עובדת על מערכת הלב וכלי הדם ומשפרת את מערכת הנשימה. כמובן שגם עוזרת להוריד במשקל – בפעילות אירובית ניתן לשרוף כ-800 קלוריות!
קפיצה בחבל מתאימה לכל גיל, מגדר ורמת כושר. מחקרים מוכיחים שקפיצות מעלות את רמת האנדורפינים בגוף, ובכך תורמות לשיפור מצב הרוח.
יתרון נוסף של קפיצה בחבל הוא הפשטות והעלות הנמוכה של פעילות כזאת. אין צורך בחדר כושר מפואר או בשלל מכשירים יקרים, מצאו אזור קטן חופשי ממכשולים, הצטיידו בחבל ואתם מסודרים.

אין לכם זמן פנוי? גם התירוץ הזה לא תופס כשמדובר בקפיצה בחבל. עשו עצירה בין אימייל לפגישה חשובה וקחו כמה דקות של קפיצות. קפיצה בחבל היא גם אחת הפעילויות הגופניות הבודדות שמסייעות ביעילות במלחמה בצלוליטיס. איך? כששרירי הרגליים בכושר טוב, תאי שומן נוצרים לאט יותר. בנוסף, קפיצה בחבל מספקת חמצן לשרירים, ובכך מסייעת לפירוק הצלוליטיס.
ציוד מתאים:
כמובן, חבל. החבל צריך להיות מותאם לגובה שלכם. כדי לוודא שהחבל מתאים לגובה קפלו אותו לשניים ושימו את הידיות מתחת לבית השחי. הקפל של החבל צריך לגעת ברצפה. לדוגמה, לנשים בגובה ממוצע (150-175 ס"מ) יתאים חבל באורך של כ-210-250 ס"מ. פרט לחבל, אתם זקוקים גם לבגדים צמודים, שלא יפריעו בזמן הקפיצה, ולנעלי ספורט, בעדיפות לנעלי ריצה, שמסייעות לנחיתה רכה.

 

לפני שמתחילים בקפיצה, חשוב תמיד לבצע מספר תרגילי חימום, כדי לא לפגוע בגוף.

אחרי החימום מומלץ בתרגילים הבאים:
– לחיזוק שרירי הרגליים – קפצו בחבל, כשאתם מרימים את הברכיים הכי גבוה שאפשר. בפעם הראשונה יהיה לכם קשה, אבל אם לא תוותרו לעצמכם, השרירים שלכם יתרגלו לקפיצות עם הזמן, ואתם תוכלו להתחיל ליהנות.
– לשריפת שומנים – הקפיצה הכי יעילה למי שרוצה לשרוף שומנים, היא קפיצה עם החבל באלכסון (באיקס). ההשפעה של קפיצה כזו על הגוף דומה להשפעה של ריצה על הגוף.
– לסיבולת וקואורדינציה – נסו לקפוץ לסירוגין קדימה ואחורה. גם קפיצה כזו תהיה קשה בהתחלה, אבל התחלות הן תמיד קשות. החוכמה היא לא להישבר ולהגיע לשלב בו אתם יכולים לקפוץ קדימה ואחורה לסירוגין, באלכסון ועם ברכיים גבוהות, וכל זה בעיניים עצומות (או לפחות לקפוץ וליהנות מזה).
וכמובן, לא משנה באיזו פעילות גופנית אתם בוחרים, כדי לשמור על גוף בריא, הכי חשוב שתבצעו את הפעילות באופן קבוע.

הטיפים באדיבות: סמנתה קלייטון מנהלת ראשית לחינוך גופני בחברת הרבלייף.

תגובות

להשאיר תגובה