מונעים מחלות : קק"ל נרתמת לטובת תעלת הקינט באילת

הקרן קיימת לישראל נחלצה לעזרת עיריית אילת ורשות הניקוז , הגופים החלו בפינוי חסימה של תעלת הקינט באילת שנחסמה לאחרונה. החסימה עלולה להוביל לפגיעה קשה בחיי התושבים

מרחיבים תעלת הקינט

תעלת הקינט באילת אחראית על הזרמת מי הגשמים והניקוז בערבה אל הים. לאחרונה הודיעו גורמים באילת כי מוצא התעלה חסום והדבר עלול להוביל למחלות ופגיעה קשה באדם, בחי ובצומח. לאחר התייעצויות רבות בין עיריית אילת לבין רשות הניקוז, החליטו בקק"ל לעזור לרשות הניקוז, לחסוך את התהליך הביורוקרטי, ולגשת לעבודה במטרה לפתוח את החסימה שנוצרה בתעלה.

עבודות פינוי התעלה כוללות בין השאר: ניקוי של הצמחייה שגדלה בתעלה, פינוי בוצה שנוצרה לאחר הגשמים והסחף בחורף, והעמקת התעלה והרחבתה. בקק"ל מעריכים כי עבודות אלה יאפשרו למים לזרום בתעלה היישר אל הים וכך למנוע היווצרות מים עומדים המהווים סכנה בריאותית.

"אנו עובדים כעת כ-500 מטרים מהים במטרה לפתוח את הסתימה שנוצרה במהירות המרבית", אומרים בקק"ל, "הסתימה נוצרה בעקבות צמחייה שגדלה במוצא התעלה. משום שבקק"ל לא מחכים למכרזים, אנו מסוגלים לפתור את הבעיה במידי ולשמש כמעין חבל הצלה עבור הארגונים השונים. החלטנו לבצע את העבודות בתעלה במהירות במטרה למנוע את כל האיומים הבריאותיים הקיימים כל עוד התעלה חסומה".

 

תגובות

להשאיר תגובה