עיר חכמה

כחלק מפרויקט עיר חכמה תזכה העיר אילת להשתתף בפיילוט ראשון בארץ של חברת Alert gasoil השותפה הטכנולוגית של חברת Truck net – חברת הסטארטאפ האילתית בתחום התחבורה החכמה, אשר פיתחה פטנט טכנולוגי המוביל לחיסכון של עד 30% בעלויות הדלק ובתוך כך מסייע במניעת זיהום האוויר. בזכות שיתוף הפעולה בין שתי החברות וכחלק מפרויקט עיר חכמה יתקיים פיילוט באילת במסגרתו יותקן הפטנט הטכנולוגי בתשע משאיות אשפה של העירייה.

 במסגרת הפיילוט שהושק היום (ג') במעמד ראש מחלקת יחסי המסחר צרפת ישאל – ג'יזל היברט מסקהסמנכ"ל Alert Gasoil – מייקל דרומברי, מנכ"ל Trucknet – חנן פרידמן וראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי, יותקן המכשיר בשבועות הקרובים בתשע משאיות אשפה מתוך 11 וישפר משמעותית את יעילות המשאית, יחסוך בדלק ויפחית את זיהום האוויר.

 לצד חיסכון כאמור של כ – 30% מצריכת הדלק משמשת המערכת כלי סיוע להתייעלות גם בעבודה. המערכת מאפשרת מעקב אחר הצריכה של הדלק בזמן אמת 24/7 וכן השוואה בין צריכת כלי רכב של מותגים ומודלים שונים בהתאמה לסידור העבודה. הניהול האוטומטי של 100% מנתוני הדלק מאפשר לייעל את כל פעילויות הפנים מערכתיות כגון תקשורת, חישוב עלויות למכרזים או רכישות ציבוריות, משאבי אנוש, חקירת תאונות ועוד. עוד מאפשרת המערכת לעקוב אחר תנועת הרכב ולאתר אותו במידת הצורך. לצד אלה מייצרת המערכת התראה בזמן אמת כולל דיווח אוטומטי של כל החריגות ומאפשרת לפתח ולשפר את כישורי הנהיגה האקולוגית של הנהגים, לתקשר בקלות תוצאות ולהניע את הצוותים על בסיס  נתוני הנהג.

 חברת Trucknet השותפה הטכנולוגית של חברת Alert Gasoil מצרפת הינה חברת סטארט אפ אילתית מייסודו ובניהולו של חנן פרידמן, תושב אילת וקרן ההשקעות "הון הטבע". החברה שהתחילה את פעילותה לפני כארבע  שנים עוסקת בטכנולוגיה לתחבורה חכמה. החברה מקדמת שיתוף פעולה בין חברות תובלה שונות באמצעות פלטפורמה מבוססת ענן, המאפשרת אינטראקציה בין גופים תחבורתיים. שירות החברה מקנה הזדמנות לאתר משימות תובלה נדרשות ובזכותו ניתן לחסוך נסיעות ריקות, בעיה ממנה סובלת תעשיית הלוגיסטיקה והתובלה בעולם. בעקבות פיילוט מוצלח בארץ, החלה החברה לקדם את פעילותה בזירה הבינלאומית וביססה את פעילותה בשוק הצרפתי. בזכות כך, עומד היקף הפעילות של החברה על 300 חברות מישראל ו – 5,000 חברות מצרפת עם כ- 300 אלף משאיות.

 

תגובות

להשאיר תגובה