הגנרל בא לעיר

מנכ"ל משרד הביטחון – האלוף (במיל') אודי אדם ביקר בשבוע שעבר (ד') ביחד עם צוות משרדו בעיר אילת. לאחר שביקרו בשדה התעופה ע"ש "רמון" הנבנה בעת הזו 18 ק"מ צפונית לאילת ובבסיס חיל הים, נפגשו עם ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי לדון בענייני העיר.

 בפתח הדיון סקר ראש העירייה בפני המנכ"ל את האתגרים עמם מתמודדת העיר אילת ובכללם בניית שדה התעופה צפונית לאילת ופינוי השדה הקיים מטבורה של העיר, הסכם גג שנחתם עם ממשלת ישראל ושעתיד להכפיל את העיר במספר הדירות וחדרי המלון ובשטחי מסחר ותעסוקה, תכנית אסטרטגית לאילת בליווי משרדי הממשלה, תכנית לפיתוח חוף אילת, בניית קריית ספורט בינלאומית ובקרוב בניית מרכז ירידים וקונגרסים, מתחם גולף, שיווק ופיתוח הלגונה ועוד. בצד אלה, עדכן ראש העירייה את המנכ"ל במאבקים העירוניים, שהוא מוביל לטובת העיר אילת, ביניהם המאבק נגד סגירת שדה דב עד למציאת חלופה ראויה והמאבק לפינוי רצועות חוף נוספות התפוסות על ידי גופים ומוסדות, דוגמת חברת החשמל, חיל הים, היחידה לזיהום ים ועוד. באשר לבקשת ראש העירייה לכנס את בסיס חיל הים בעיר לחלקו הצפוני של הבסיס ולפנות כ-100 דונמים בחלקו הדרומי, ציין המנכ"ל כי בהתאם למדיניות שר הביטחון – אביגדור ליברמן, מערכת הביטחון קשובה לבקשות ורצונות הרשויות המקומיות, ולכן נקודת המוצא היא לנסות למצוא פתרונות לסוגיות שהעלה ראש העיר.

 עוד עודכן המנכ"ל לגבי הקמת מרכז החירום העירוני, שיוצא בקרוב לדרך עם הקמה תחילה של תחנת משטרת המרחב. מתקן החירום העירוני, שימוקם בכביש העוקף מול קמפוס בן גוריון, יכלול את כל ארגוני החירום: משטרה כולל שירות בתי הסוהר ומשמר הגבול, כיבוי אש, מד"א, שלוחת רח"ל ונפת אילת.

 נושאים נוספים שעלו בדיון הם הקמת שכונת מגורים לאנשי קבע, שיפור הנראות של בסיס הנ"ט בכניסה לעיר אילת ומענה לבני ובנות אילת המשרתים בצה"ל בעקבות סגירת קציני ערים ברחבי הארץ ובאילת. בעניין זה הציע ראש העירייה, כי עיריית אילת תקצה מקום במרכז הצעירים של העירייה ומשרד הביטחון יקצה תקן לטובת מתן מענה לחיילים אילתים המשרתים מחוץ לאילת (כרטיס ערבה, טיסות ועוד). מנכ"ל משהב"ט הנחה את אנשי משרדו לפעול ביחד עם צה"ל למציאת מענה לסוגיות שהעלה ראש העיר, בטווח הזמן הקרוב. ההמלצות יובאו לאישור שר הביטחון.

תגובות

להשאיר תגובה